Opstart på Lundø

Kære nye forældre
Der er altid mange ting, man skal huske, når man starter et nyt sted. Vi håber, at vi med denne folder, kan gøre det at starte på Lundø, så trygt og enkelt som muligt. Vores holdning er, at vi skaber den bedste oplevelse for jer og jeres barn, når vi samarbejder. Derfor er I altid velkomne til at ringe til os og til at mødes med os, hvis der er ting på spil, som vi ikke kan klare i telefonen. I kan regne med, at vi kontakter jer, hvis vi er i tvivl om noget omkring jeres barn eller hvis vi har noget, som vi gerne vil drøfte med jer.

Opstart

 

For at skabe tryghed for barnet og for jer forældre, er det personale fra ét team, der står for opstarten. Det er dem, I møder til opstartsmøde, til aftensmad og dem, der er på arbejde, når barnet sover på Lundø de første par gange.

 

Opstartsmøde

I forældre mødes med personale fra teamet. Mødet drejer sig om, at I fortæller alt det, som vi skal vide om jeres barn. F.eks. vaner, interesser, omsorg og pleje.

 

Aftensmad

Forældre, søskende og barnet inviteres til at spise aftensmad på Lundø. Det er en god mulighed for at se, hvordan livet på Lundø er.

 

De første overnatninger

På den første overnatning, er det en af de personaler, der har været til aftensmaden, der er sammen med barnet.

 

Kontaktpersoner

På Lundø er personalet delt i 4 teams á 5-6 pædagoger og medhjælpere. Barnet bliver tilknyttet ét team og en kontaktperson, der primært tager sig af kontakten med jer og barnets dagtilbud.

 

Dialogmøde efter de første måneder

Efter cirka 4 måneder inviterer vi til dialogmøde, hvor vi taler om opstarten og hvordan det går med barnet.